Ενθουσιώδης υπήρξε η διαδικτυακή έναρξη του προγράμματος «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, στις 11 & 12 Νοεμβρίου 2020. Παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες και τα υγειονομικά μέτρα, πάνω από 130 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας συμμετείχαν στις δύο διαδικτυακές εναρκτήριες ημερίδες και ενημερώθηκαν σχετικά με τη δομή και τον τρόπο υλοποίησης του προγράμματος για τη σχολική χρονιά 2020-2021 καθώς και για τις 10 προσφερόμενες διαδικτυακές επιμορφώσεις με θεματικές Δημιουργική γραφή, Παραστατικές τέχνες του χορού και του θεάτρου, Εικαστικά, Οπτικοακουστικά μέσα, Ρομποτική και Ρητορική.<!–break–>
Κοντά στο πρόγραμμα θα είναι για ακόμη μια χρονιά η Monumenta, η οποία παρέχει ψηφιακό πολυμεσικό υλικό αντί των δια ζώσης ξεναγήσεων στις γειτονιές του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, καθώς και η Εθνική Γλυπτοθήκη, η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου που θα φιλοξενήσουν εκπαιδευτικούς και μαθητές στους χώρους τους ψηφιακά.
Τις διαδικτυακές ημερίδες χαιρέτισαν η Πόπη Διαμαντάκου, εντεταλμένη σύμβουλος του Δημάρχου Δήμου Αθηναίων για το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», η Μαρία Φλώρου, Υπεύθυνη του Τομέα Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, η Ευαγγελία Χρυσοβέργη, Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, η Μαρία Δημοπούλου και η Πόπη Κύρδη, Υπεύθυνες Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Π.Ε. Α΄ Αθήνας και Πολιτιστικών Θεμάτων Π.Ε. Α΄ Αθήνας αντίστοιχα, και η Θάλεια Δραγώνα, ομότιμη καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ.
Φέτος, το πρόγραμμα καλεί εκπαιδευτικούς και μαθητές να γνωρίσουν την πόλη τους μέσα από την ειδικά σχεδιασμένη νέα θεματική για την επανάσταση του 1821 και να δουν τη διαχρονία της πόλης τους μέσα από τη βιωματική σύνδεση με το παρελθόν καθώς και την εξέλιξη της Αθήνας έως το σήμερα. Η επιλογή της θεματικής 1821 δεν είναι υποχρεωτική και, αν κάποιος εκπαιδευτικός το επιθυμεί, μπορεί να υλοποιήσει το πρόγραμμα χωρίς να μπει σε αυτό το πλαίσιο.
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του διαδικτυακά και με τη χρήση πολυμεσικού υλικού και βίντεο, εφόσον οι συνθήκες και τα μέτρα δεν επιτρέπουν την έξοδο των μαθητών και εκπαιδευτικών από τα σχολεία.
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα:
«To παιδί, η πόλη και τα μνημεία» είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Δήμου Αθηναίων που υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας) και με την ενεργό συμμετοχή της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών. Το πρόγραμμα διανύει την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά εφαρμογής του. Έως τώρα, έχουν συμμετάσχει σε αυτό συνολικά 217 σχολεία, 463 εκπαιδευτικοί και 6.540 μαθητές. Από το 2020 τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Την ίδια χρονιά απέσπασε το χρυσό βραβείο στα Education Leaders Awards, στη κατηγορία «Εκπαιδευτικές επισκέψεις και Βιωματική μάθηση».
Στόχος του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο, και κυρίως τον σεβασμό των μνημείων, δηλαδή της μνήμης της πόλης των Αθηνών. Με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός» αγωνίζεται να δημιουργήσει ενεργούς πολίτες (active citizens) που να αγαπούν και να φροντίζουν την πόλη και τα μνημεία της, διατηρώντας έτσι ζωντανή την ιστορία της.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι εντελώς δωρεάν για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της Αθήνας. Παρέχονται επίσης επιμορφωτικά σεμινάρια, ομιλίες, επισκέψεις συντηρητών στα σχολεία, βοηθητικά εγχειρίδια, ξεναγήσεις, βιβλία και μετακινήσεις στους συμμετέχοντες. Στις συνεργασίες του περιλαμβάνονται επίσης η Monumenta (Εταιρεία για την Προστασία της Φυσικής και Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς), η Εθνική Πινακοθήκη και Γλυπτοθήκη και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς. Το Πρόγραμμα διαχειρίζεται το Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων.
Περισσότερες πληροφορίες:
Πεμ, 26/11/2020 – 11:25