Παρατείνεται έως 9 Ιανουαρίου 2022 η έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων

Παρατείνεται έως την Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2022 η ατομική έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου, με τίτλο «Νέα έργα 2019-2021», που παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, προσφέροντας την ευκαιρία στο φιλότεχνο κοινό να έρθει σε επαφή με την τέχνη ενός από τους πλέον καταξιωμένους Έλληνες ζωγράφους.<!–break–>

Η έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων συγκεντρώνει έργα της τελευταίας τριετίας (2019-2021), αποκαλύπτοντας ανάγλυφα την ερευνητική διάθεση του καλλιτέχνη, ο οποίος είναι συνεπής  συνεχιστής της στοχαστικής αφαίρεσης, καθώς και την πίστη του στη συναισθηματική δύναμη του χρώματος.

Σε όλη την καλλιτεχνική του διαδρομή, ο Αδαμάκος εξετάζει τις εγγενείς δυνατότητες της αφαίρεσης και τις στοχαστικές ποιότητες του χρώματος. Στα νέα του έργα κυριαρχεί -ως εσωτερικό δομικό στοιχείο- ο σταυρός. Όπως σημειώνει ο ίδιος: «Όταν δουλεύω μ’ ενδιαφέρει να ζωγραφίσω την απόσταση μεταξύ συγκεκριμένου και αφηρημένου, μεταξύ της έκρηξης και της καταλαγής, με ενδιαφέρει να αξιοποιήσω το τυχαίο και να το εντάξω σε μια οργανωμένη ζωγραφική επιφάνεια. Ο ορίζοντας, η ηρεμία που εκπέμπει η οριζόντια γραμμή και η ανησυχία, η ανάταση που προκαλεί η κάθετη, δημιουργούν τον κάνναβο πάνω στον οποίο κτίζω το έργο μου».

Το επιτηδευμένο στη ζωγραφική ενοχλεί τον Αδαμάκο. Όταν καταλάβει ότι τα έργα του τείνουν προς αυτή την κατεύθυνση, αρχίζει να επεμβαίνει αλλάζοντάς τους την όψη. Για να ολοκληρωθεί ένας πίνακας, για να επιτευχθεί η επιθυμητή ισορροπία ανάμεσα στις χρωματικές ζώνες και στις τονικές διαβαθμίσεις, απαιτείται εντέλει μια χειρουργική διαδικασία που εκτείνεται στον χρόνο – χειρουργική, όχι με την έννοια της θεραπείας, όσο με αυτή της προσοχής, της ακρίβειας, της δεξιοτεχνίας, αλλά και της αδιάκοπης διόρθωσης. Πώς μπορεί ένα ζωγραφικό έργο να διαθέτει χρωματική ισορροπία χωρίς να φαίνεται όμορφο και «τακτοποιημένο»; Πώς γίνεται αυτή η ισορροπία να προκύπτει, φυσιολογικά και αβίαστα, χωρίς απαραίτητα να διακρίνεται η προσπάθεια του ζωγράφου; Μπορούν να προκύψουν τυχαίες φόρμες οι οποίες να ενταχθούν οργανικά στη ζωγραφική επιφάνεια του πίνακα; Αυτά είναι ορισμένα βασικά ερωτήματα που θέτει με τη νέα του δουλειά ο Αδαμάκος.

Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εικαστικών εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ

Φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης και κείμενα μπορείτε να κατεβάσετε εδώ.

Φωτογραφίες: Μενέλαος Μυρίλλας ©ΟΠΑΝΔΑ

Στον εκθεσιακό χώρο τηρούνται όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αλλά και των κανόνων λειτουργίας των χώρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας.

H είσοδος, σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, επιτρέπεται σε όσους/-ες έχουν:

    εμβολιαστεί

    νοσήσει (έως 6 μήνες από τη διάγνωση) και

    σε ανήλικους, 4 έως 17 ετών, με την επίδειξη αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) εντός 24 ωρών

Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή του κοινού στον εκθεσιακό χώρο.

Διάρκεια έκθεσης: έως 9 Ιανουαρίου 2022

Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη – Σάββατο 11:00 – 19:00, Κυριακή 10:00 – 16:00, Δευτέρα κλειστά.

Η Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων θα παραμείνει κλειστή τις αργίες των Χριστουγέννων, Σάββατο 25 και Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2021 και την Πρωτοχρονιά.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη

Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (κτίριο Μεταξουργείου):

Λεωνίδου & Μυλλέρου, Πλ. Αυδή

Πληροφορίες: 210 5202420, opanda.gr

Ημερομηνία: 

Παρ, 17/12/2021 – 14:20Κυρ, 09/01/2022 – 14:20

Διαβάστε την συνέχεια εδώ…

Σχετικές δημοσιεύσεις