Δύο και πλέον μήνες μετά την κατάργηση της πιάτσας στο Μοναστηράκι, στην Ομόνοια η υπερπληθώρα των σταθμευμένων ταξί δημιουργεί καθημερινά δυσκολίες σε πεζούς και μέσα μαζικής μεταφοράς. Δεν πρόκειται, βεβαίως, για κάποια αυτοσχέδια πιάτσα, όπως εκείνη στη συμβολή Ερμού και Αθηνάς, η οποία δημιουργούσε μεγάλη συμφόρηση, ιδίως τις ώρες αιχμής.
Ουρές και δυσκολίες
Στην Ομόνοια, υπάρχει ένα σημείο, στο οποίο τα ταξί μπορούν να σταθμεύουν, περιμένοντας τον επόμενο πελάτη. Βρίσκεται σε μια εσοχή του δρόμου, ανάμεσα στην Πατησίων και την 3ης Σεπτεμβρίου, στο ύψος της πλατείας. Το πρόβλημα με τη συγκεκριμένη πιάτσα σχετίζεται με το γεγονός πως σχεδόν όλες τις ώρες της ημέρας (από νωρίς το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα) είναι γεμάτη, με αποτέλεσμα όσα ταξί θέλουν να την προσεγγίσουν να είναι υποχρεωμένα να σχηματίσουν μια μεγάλη «ουρά», η οποία έχει μήκος δεκάδων μέτρων και ενδέχεται να φτάνει μέχρι και το πρώτο οικοδομικό τετράγωνο της Πατησίων. Στο συγκεκριμένο σημείο, οι οδηγοί των ταξί -προφανώς, περιμένοντας τη σειρά τους για να μπουν στην πιάτσα- διαπράττουν εν γνώσει τους ή όχι, σωρεία παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς σταθμεύουν για χρονικό διάστημα που κυμαίνεται από δύο έως και είκοσι λεπτά: σε γωνία δρόμου, πάνω στη διάβαση πεζών, σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από το φανάρι της Πατησίων και της πλατείας Ομονοίας, αλλά ακόμα και μπροστά από στάση λεωφορείου και τρόλεϊ.
«Κατάληψη» της δεξιάς λωρίδας
ομόνοια ταξί Το αποτέλεσμα είναι οι πεζοί να βλέπουν τις διαβάσεις κατειλημμένες εντελώς ή μερικώς από τα ταξί, οι επίδοξοι χρήστες των μέσων μεταφοράς να αναγκάζονται να κάνουν σλάλομ ή να στριμώχνονται στα λίγα εκατοστά που τους απομένουν ανάμεσα σε ταξί και λεωφορεία, ενώ οι υπόλοιποι οδηγοί να καθυστερούν να φτάσουν στην πλατεία, τόσο εξαιτίας της μερικής «κατάληψης» της δεξιάς λωρίδας σε Πατησίων και Πανεπιστημίου όσο και γιατί δεν αντιλαμβάνονται ότι τα ταξί είναι σταματημένα, αφού δεν υπάρχει σήμανση για πιάτσα στο σημείο που έχουν σταθμεύσει.
Τις μεσημεριανές και απογευματινές ώρες, η κατάσταση επιδεινώνεται, καθώς η κίνηση γύρω από την Ομόνοια αυξάνεται και η πιάτσα είναι πάντα γεμάτη από ταξί και πελάτες. Επίσης, ειδικά τα πρωινά, δεν υπάρχει τροχονόμος στην πλατεία, με αποτέλεσμα η όλη διαδικασία της εισόδου στην πιάτσα να γίνεται με πιο αργούς ρυθμούς. Ακριβώς απέναντι, στην πλευρά της Σταδίου και λίγα μέτρα από τη διασταύρωση με την Αθηνάς, υπάρχει μια άλλη, σαφώς μικρότερη πιάτσα με λιγότερα ταξί, που δεν παρακωλύουν ούτε πεζούς ούτε άλλα μέσα μεταφοράς.
Ελάχιστες νόμιμες πιάτσες
Το πρόβλημα με τα ταξί στην Ομόνοια υπήρχε εδώ και αρκετό καιρό, αλλά η εξέλιξη στο Μοναστηράκι επέφερε επιδείνωση. Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες ταξί υποστηρίζουν ότι οι νόμιμες πιάτσες στο κέντρο της Αθήνας είναι πλέον ελάχιστες και μικρές σε μέγεθος, με αποτέλεσμα οι ίδιοι να ωθούνται στην παρανομία ή να αναγκάζονται να κυκλοφορούν χωρίς πελάτη, η αναζήτηση του οποίου τούς στοιχίζει σε χρόνο και καύσιμο. Το βέβαιο είναι πως σε κεντρικές περιοχές της Αθήνας, όπως είναι και το Κολωνάκι και το Θησείο όπου επίσης υπάρχουν πιάτσες, η προσφορά είναι μεγαλύτερη της ζήτησης. Και εκεί, όπως στην Ομόνοια, καταγράφονται ταξί παρκαρισμένα πολλά μέτρα μακριά από τα επιτρεπόμενα σημεία. Μια ενδεχόμενη αύξηση του αριθμού των σημείων αυτών θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα.
Γιώργος Κυριακίδης
athina984.gr