Το Ευρωπαϊκό Επιχειρηματικό Δίκτυο βοηθά καινοτόμες Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις να μπουν στη διεθνή αγορά και να εξάγουν τα προϊόντα τους. Αλλά τι ακριβώς προσφέρει στις εταιρείες;
«Παρέχουμε εξατομικευμένες υπηρεσίες σε Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των νεοσύστατων, για το πώς να αποκτήσουν πρόσβαση σε χρηματοδότηση, πώς να φτάσουν σε νέες αγορές, σε θέματα επιχειρηματικής καινοτομίας και μεταφοράς τεχνολογίας», λέει η Γεωργία Τζένου.
Ένα παράδειγμα εδώ στην Αθήνα είναι μια νεοσύστατη εταιρεία που βοηθά τους ιδιοκτήτες μικρών καταστημάτων να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα. Μέσα σε μόλις έξι χρόνια, μια εφαρμογή που ανέπτυξε ο Φάνης Κουτουβέλης έχει γίνει ζωτικής σημασίας σύμμαχος στους Έλληνες λιανέμπορους. Εγκαθίσταται σε iPad και λειτουργεί παράλληλα με ένα σαρωτή γραμμωτού κώδικα. Τα αποθέματα προϊόντων ενημερώνονται κάθε φορά που γίνεται μια συναλλαγή. «Το λογισμικό χειρίζεται τα πάντα: εξαιρετικά γρήγορες συναλλαγές, την απογραφή και αυτοματοποίηση προμηθειών, αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο.
Μέσω αυτού ψηφιοποιούμε την αγορά λιανικής βοηθώντας όλους τους συμμετέχοντες της εφοδιαστικής αλυσίδας να λαμβάνουν καλύτερες αποφάσεις που βασίζονται σε αξιοποιήσιμα δεδομένα», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Intale, Φάνης Κουτουβέλης. Με περισσότερους από 800 συνδρομητές-πελάτες στην Ελλάδα, το επίπεδο της επιτυχίας ενθαρρύνει το Φάνη να κάνει μεγαλεπήβολα σχέδια. Για την εξαγωγή της καινοτομίας του, στράφηκε προς το τοπικό υποκατάστημα του Ευρωπαϊκού Επιχειρηματικού Δικτύου.
Το προσωπικό της εταιρείας έχει αυξηθεί από 6 εργαζόμενους το 2010 σε 28 σήμερα και ο Φάνης διαπραγματεύεται με αρκετές χώρες για να εξάγει το προϊόν του. Οι προοπτικές είναι τεράστιες, καθώς η παγκόσμια αγορά λιανικής έχει μέγεθος άνω των 2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. «Έχουμε συναδέλφους σε περισσότερες από 60 χώρες που γνωρίζουν την τοπική αγορά και το διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον», λέει η Τζένου.
«Έτσι, μέσω εμπορικών εκδηλώσεων και διαδικτυακής επικοινωνίας, έχουμε περίπου 100 διεθνείς συμφωνίες ετησίως στην Ελλάδα». Σύμφωνα με την τελευταία ετήσια έκθεση του Eurofound, οι νέες καινοτόμες ΜΜΕ με υψηλές διεθνείς προοπτικές είναι οι μεγαλύτεροι εργοδότες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επομένως, η διευκόλυνση της ανάπτυξής τους έχει μεγάλη σημασία. Ποια κριτήρια πρέπει να πληρούν οι ΜΜΕ προκειμένου να είναι επιλέξιμες για τη βοήθεια του δικτύου; «Εστιάζουμε σε φιλόδοξες επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους, τομέα ή σταδίου ανάπτυξης», λέει η Τζένου.
«Έτσι στην πραγματικότητα, από κοινού με την εταιρεία, θα αξιολογήσουμε τις προοπτικές της και στη συνέχεια θα παρέμβουμε την κατάλληλη στιγμή με οικονομικά αποδοτικές λύσεις για να διευκολυνθεί η ανάπτυξή της».