Με τη μεγαλειώδη «Αΐντα» του Τζουζέπε Βέρντι, η Εθνική Λυρική Σκηνή (ΕΛΣ) ανοίγει το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, στις 10, 11, 12 και 15 Ιουνίου, στις 9 το βράδυ.
Αποτελώντας έργο – ορόσημο της ιταλικής μουσικής, η δημοφιλής όπερα παρουσιάζεται σε νέα παραγωγή της ΕΛΣ – στα ιταλικά, με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους -, από το φημισμένο Φεστιβάλ Όπερας της Ταορμίνας, σε μουσική διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη και Ηλία Βουδούρη και σκηνοθεσία του Ενρίκο Καστιλιόνε.
Παγιδευμένη στα συναισθήματά της
Η Αΐντα ισορροπεί ανάμεσα στη
ρομαντική όπερα και τη γαλλική μεγαλόπρεπη όπερα. Οι σπουδαίες άριες, οι εντυπωσιακές σκηνές πλήθους, τα εκτενή ντουέτα και το εντυπωσιακό μπαλέτο την κάνουν να ξεχωρίζει, ενώ σηματοδοτούν νέες κατακτήσεις στη μουσικοδραματική γλώσσα του Βέρντι. Το θριαμβικό εμβατήριο αποτελεί μία εντυπωσιακή σελίδα μεγαλόπρεπης εξωτικής μουσικής.
Επίσης, στη διαχρονική δημοτικότητά της συνεισφέρει το πλαίσιο, στο οποίο διαδραματίζεται, καθώς η δράση ξετυλίγεται στη φαραωνική Αίγυπτο, σε μυθική εποχή, με την οποία το κοινό του 20ού αιώνα εξοικειώθηκε, μέσα από την εικόνα που της προσέδωσαν οι χολιγουντιανές ταινίες. Όμως, αυτή είναι μόνο μία από τις όψεις της «Αΐντας». Στο κέντρο της, υπάρχει ένα ακόμα διάσημο ερωτικό τρίγωνο, όπως σε αρκετά από τα έργα του Βέρντι.
Η Αΐντα, πριγκίπισσα της Αιθιοπίας και αιχμάλωτη στην αυλή των φαραώ, είναι ερωτευμένη με τον Αιγύπτιο στρατηγό Ρανταμές, ο οποίος ανταποδίδει τα αισθήματά της, δυσαρεστώντας την Αμνέριδα, κόρη του φαραώ, η οποία είναι, επίσης, ερωτευμένη μαζί του. Στον πυρήνα του έργου, βρίσκεται η Αΐντα, παγιδευμένη ανάμεσα στα συναισθήματά της για τον άντρα που αγαπά και στο καθήκον απέναντι στον πατέρα και την πατρίδα της.