Έρευνες έχουν δείξει πως μέσα στο κοινωνικά δίκτυα και ιδιαιτέρως στο Instagram, αρκετοί influencers και celebrities έχουν αυξήσει τους followers τους ακολουθώντας την τακτική fake followers. Αυτό συμβαίνει, καθώς ζούμε σε έναν κόσμο, ο οποίος μετράει τη δημοφιλία ενός τέτοιου προσώπου μέσω των ακολούθων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
To influencer marketing είναι ένα κομμάτι του digital marketing και δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτό, όταν ένας influencer ή celebrity προσελκύει διάφορα brands με βάση τον αριθμό των ακολούθων του στα κοινωνικά δίκτυα ή με βάση των αριθμό των fans. Σε τέτοιες περιπτώσεις ο influencer λαμβάνει έσοδα από τη διαφήμιση μέσω των accounts που έχει στην κατοχή του από το εκάστοτε brand. H διαδικασία του fake following είναι μια μεγάλη επιχείρηση που αποφέρει εκατομμύρια κάθε χρόνο. Aρκετές φορές οι celebrities δεν γνωρίζουν καν τους fake followers, καθώς αυτοί αγοράζονται από τους αντιπροσώπους τους. Οι «ύποπτοι» followers μπορούν να παρακολουθούνται από τα κοινωνικά δίκτυα. Για παράδειγμα, στο Facebook, εάν υπάρχει ξαφνική αύξηση και απήχηση σε έναν λογαριασμό, τότε πιθανότατα, οι celebrities έχουν αγοράσει τους θαυμαστές.