Athens Music Week- Απολογισμός

Το Athens Music Week επέστρεψε, μετά από δύο χρόνια περιορισμών, πιο ζωντανό από ποτέ με κεντρική βάση την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων και εκδηλώσεις στο Temple και το Bios σε ένα γεμάτο τριήμερο με συζητήσεις, ομιλίες, εργαστήρια, networking events και συναυλίες από το πρωί μέχρι το βράδυ!<!–break–>

88 ομιλητές, 26 καλλιτέχνες, 28 conference sessions, 22 showcases, 32 συνεργάτες και περισσότεροι από 1000 delegates και festival goers από 18 διαφορετικές χώρες συναντήθηκαν από κοντά στο κέντρο της Αθήνας και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη χρονιά!

Μέχρι τότε, παραθέτουμε όσα ειπώθηκαν και συζητήθηκαν σε αυτό το καταιγιστικό τριήμερο  ιδεών και ξαναζούμε τις πιο “δυνατές” στιγμές μέσα από τον φωτογραφικό φακό του AMW.

Ραντεβού το 2023!

 

DΑΥ 1 – 22.06.2022

Η πρώτη μέρα του AMW ξεκίνησε αισιόδοξα με το καλωσόρισμα του Δημάρχου Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, και την εναρκτήρια ομιλία του Υφυπουργού Πολιτισμού αρμόδιου για θέματα σύγχρονου πολιτισμού, Νικόλα Γιατρομανωλάκη, ενώ χαιρετισμό απηύθυνε ο Πρόεδρος της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων, Κωνσταντίνος Δέδες, και ο Conference Director του Athens Music Week, Αντώνης Ζουγανέλης. Αμέσως μετά, τη σκυτάλη πήραν οι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων πολιτιστικών ιδρυμάτων της χώρας, Έλλη Ανδριοπούλου (Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος), Χρήστος Καρράς (Στέγη Ιδρύματος Ωνάση) και Κωνσταντίνος Μπιτζάνης (Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων), για πρώτη φορά βρέθηκαν μαζί σε μία συζήτηση για την πολιτιστική μεταμόρφωση της Αθήνας μέσω μουσικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων στον αστικό ιστό.

Η συνέχεια βρήκε πέντε αγαπημένους, στο κοινό, ραδιοφωνικούς παραγωγούς (Pepper 96.6. Athens Voice Radio, Nostos 100.6, Rock FM, Kosmos 93.6) να υποβάλλονται σε live ακρόαση τραγουδιών προκειμένου να μας αποκαλύψουν το παρασκήνιο πίσω από την την επιλογή του επόμενου hit με το κοινό να συμμετέχει ενεργά στην ακρόαση και να δηλώνει τις δικές του προτιμήσεις!

Το ελληνικό τραγούδι (πρέπει να) ορθώνει πολιτικό λόγο όπως μας δήλωσαν μερικοί από τους βασικότερους εκπρόσωπους του, πέρα από την πρωτοφανή cancel culture (κουλτούρα της ακύρωσης) που επικρατεί διεθνώς, ενώ από την άλλη μεριά η ελληνική ραπ ορθώνει το δικό της λόγο σε μία επανάσταση -με ή χωρίς αιτία- που φαίνεται να κατακτά όλο και μεγαλύτερη μερίδα του νεανικού κοινού. Τέλος, αν αναρωτιέστε ποιός μπορεί να είναι ο ρόλος των ανεξάρτητων labels στην ψηφιακή εποχή, η απάντηση μπορεί να βρίσκεται στον παράγοντα άνθρωπο και σε μία κοινότητα που (τα) μεγαλώνει.

Μεγάλη συμμετοχή είχαν και τα workshops της ημέρας με hands on tips για την πολιτιστική διαχείριση και τον ρόλο των καλλιτεχνών και των indie labels στην ψηφιακή εποχή.

Η μέρα ντύθηκε με νέους ήχους από ανερχόμενους καλλιτέχνες με 2 showcases στο Αμφιθέατρο της Τεχνόπολης και ολοκληρώθηκε με ένα δυναμικό line up από 9 μουσικά σχήματα με ήχους από hip hop μέχρι fusion jazz στη σκηνή του Temple και του Bios.

 

DAY 2 – 23.06.2022

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου, η Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, Κατερίνα Σταματάκη, και ο εμπνευστής του Athens Music Week, Georges Perot, άνοιξαν τη 2η μέρα του συνεδρίου.

Το πρώτο θέμα που μας απασχόλησε ήταν το μέλλον των live events, ειδικότερα στην μετά-covid εποχή. Καθώς η συναυλιακή live εμπειρία δεν μπορεί να αντικατασταθεί πλήρως με streaming και άλλα τεχνολογικά μέσα, κοινό και διοργανωτές καλούνται να συμμαχήσουν για ολοκληρωμένες, αποκεντρωμένες και eco friendly live εμπειρίες.

Αλλά, τι γίνεται με τις πωλήσεις εισιτηρίων για συναυλίες και Φεστιβάλ στην Ελλάδα; Η Viva.gr σε μια αποκλειστική παρουσίαση μας έδωσε δεδομένα και στατιστικά στοιχεία από μουσικά events και exclusive tips για τη βελτίωση της εμπειρίας διοργανωτών και κοινού κατά τη διάρκεια πώλησης των εισιτηρίων.

Στη συνέχεια, η συζήτηση επικεντρώθηκε στον ρόλο και τη θέση της μουσικής στα έντυπα και ψηφιακά μέσα. Όλοι γνωρίζουμε ότι τα ψηφιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης κυνηγούν τα “κλικ” και για να το πετύχουν αυτό αναδεικνύουν ιστορίες πίσω από τα μουσικά είδη και τη ζωή των καλλιτεχνών. Ωστόσο, αναζητούν και την καλλιτεχνική ποιότητα για λόγους prestige θυσιάζοντας το traffic. Ποιος θα επικρατήσει -ποιότητα ή traffic- θα το δείξει η ιστορία…

Ακόμα, το ενδιαφέρον του κοινού μονοπώλησε τόσο η παρουσίαση της Globe One digital, αναφορικά με τα Social Media και την ‘έξυπνη’ αξιοποίηση τους ως προς την ενδυνάμωση και την ανάπτυξη της ψηφιακής παρουσίας και ταυτότητας των νέων καλλιτεχνών, όσο και τα tips που δόθηκαν από τους experts για τη διαδικασία ανάπτυξης των νεοφυών επιχειρήσεων στο χώρο της μουσικής βιομηχανίας.

Κατάμεστη ήταν η αίθουσα και στο πάνελ αναφορικά με την Web3 τεχνολογία και τα NFTs που αναμφισβήτητα αποτελούν ένα από τα πιο hot trends στον κλάδο της μουσικής και όχι μόνο.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του συνεδρίου, πραγματοποιήθηκαν 3 showcases ενώ μεγάλη ήταν η συμμετοχή στα workshops με hands on tips για low budget διεθνή προώθηση καλλιτεχνών μέσα από τα social media αλλά και ιδέες για οργάνωση και σχεδιασμό ηλεκτρονικού εξοπλισμού κατά τη διάρκεια του live.

Η ημέρα έκλεισε όπως πάντα με showcases σε Temple και Bios με ήχους από ambient μέχρι rock και punk!

 

DAY 3 – 24.06.2022

Την 3η και τελευταία ημέρα του AMW 2022, μας καλωσόρισαν ο founder του AMW, Georges Perot, και o Διευθυντής του INNOVATHENS, Αντώνης Οικονόμου, δίνοντας τη σκυτάλη στην επικεφαλής της Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Σύγχρονης Δημιουργίας του Ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού, Μόνικα Τσιλιμπέρδη, η οποία μίλησε για τις παθογένειες στον τομέα της μουσικής βιομηχανίας πριν και μετά την πανδημία, παρουσίασε επίσημα στοιχεία και δεδομένα, πρότεινε λύσεις και έκλεισε την ομιλία της με το αισιόδοξο μήνυμα “This is not the end of the world, this is the end of a world”.

Στο αμέσως επόμενο πάνελ, εκπρόσωποι διεθνών δικτύων και οργανισμών έδωσαν χρήσιμες συμβουλές για το πώς οι επαγγελματίες του κλάδου μπορούν να ωφεληθούν από την ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού Μουσικού Οικοσυστήματος προωθώντας το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο και αποκτώντας πρόσβαση σε χρηματοδότηση. Παράλληλα, στο κατάμεστο ισόγειο του INNOVATHENS, οι experts του κλάδου αποκάλυψαν στοιχεία της αλυσίδας αξίας της μουσικής, συζήτησαν για τα πνευματικά δικαιώματα, τη σωστή χρήση των δεδομένων, ενώ μοιράστηκαν πολύτιμες συμβουλές με το κοινό για τον εντοπισμό νέων πηγών εσόδων, τους βέλτιστους  τρόπους διαπραγμάτευσης και την μακροπρόθεσμη αύξηση του εισοδήματος από το μουσικό προϊόν.

Ιδιαίτερα αποκαλυπτικό υπήρξε το πάνελ για τη σχέση του Tik Tok και την Μουσική όπου οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν με το κοινό νέες πρακτικές προώθησης των καλλιτεχνών επιβεβαιώνοντας το trend της δημοφιλούς πλατφόρμας, ενώ όπως προέκυψε από τη συζήτηση το Tik Tok έμελλε να αλλάξει τον τρόπο που οι δισκογραφικές αναζητούν και προβάλλουν τους νέους δημιουργούς. Ωστόσο, δεν είναι μόνο το Tik Tok που μονοπωλεί το ενδιαφέρον των νέων καλλιτεχνών, καθώς όπως μάθαμε από τους experts της Post Scriptum, η σωστή χρήση της Wikipedia μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικό εργαλείο προώθησης τόσο για καλλιτέχνες όσο και για events.

Επιπλέον, η διεθνής προώθηση των καλλιτεχνών είναι κάτι που επίσης μονοπώλησε το ενδιαφέρον στις συζητήσεις με τους εξειδικευμένους επαγγελματίες του κλάδου να συμβουλεύουν τους νέους καλλιτέχνες να ξεκινήσουν από τις γειτονικές τους χώρες πριν επιχειρήσουν την διείσδυση τους στη διεθνή αγορά, ενώ από τη θεματολογία μας δεν θα μπορούσε, φυσικά, να λείπει η συζήτηση για την ισότητα και τη διαφορετικότητα στον μουσικό κλάδο και όπως συμπεράναμε η δικτύωση και η δημιουργία ασφαλούς χώρου χωρίς αποκλεισμούς, καλλιεργούν την αλλαγή για την ισορροπία των φύλων και την ίση μεταχείριση.

Η τελευταία μέρα του συνεδρίου έκλεισε με μία μεγάλη συναυλία στην κεντρική σκηνή της Τεχνόπολης με απρόσμενες μίξεις διαφορετικών μουσικών ειδών από διάφορα σημεία του κόσμου. Από την Θράκη μέχρι την Κρήτη, από την Ρουμανία μέχρι τον Πόντο και από το punk μέχρι την electronica, το Live Main stage του AMW παρουσίασε ένα ανατρεπτικό line up με τους πρωτοεμφανιζόμενους Ζ.Ε.Ν, και Zimbru, την αέρινη παρουσία της Μαρίας Παπαγεωργίου και το εκρηκτική ενέργεια των Θραξ Πανκc!

To AMW υλοποιείται με την υποστήριξη των Ευρωπαϊκών δικτύων Hub for The Exchange of Music Innovation (HEMI) και JUMP – European Music Market Acceleration, δύο έργων που συγχρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα “Δημιουργική Ευρώπη” της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μάθε περισσότερα στο athensmusicweek.gr

Follow us @athensmusicweek

Facebook | Instagram | Youtube | Vimeo | Twitter | LinkedIn | Tik Tok

 

 

Ημερομηνία: 

Πεμ, 30/06/2022 – 09:00

Διαβάστε την συνέχεια εδώ…

Σχετικές δημοσιεύσεις